lördag 29 november 2008

Julmys

Efter en smått hektisk dag fick jag äntligen tid att slå ner rumpan en stund. Blev en kopp te, lite julmusik och massor av tända ljus, sedan kunde jag skrida till verket. Efter att ha bakat i flera dagar med blod, svett, tårar och svordomar så är jag äntligen färdig, nu återstod bara snören och prislappar. Kan meddela att jag och ugnen inte varit de bästa vänner de senaste dagarna. Är ju van vid en tjugo år gammal ugn som behövde god tid på sig att grädda kakorna, nu måste jag lära om mig och inse att den nya ugnen snarare behöver kortare gräddningstid än receptet anger samt minst 25 grader kallare temperatur. Blev en och annan kaka i komposten =(

Förmiddagen bestod som sagt var av bakning och efter att ha slängt i barnen korv med bröd tog jag lillen med mig ner på stan för att köpa toppluvor de sett på Team Sportia och bara måste ha. Gick förbi Trivsamt och då var det min tur att bara måste ha, ett par nya panelgardiner. Men oj vilken beslutsångest, fanns ju så mycket snyggt att välja på. Slutade iaf med ett par svarta med amaryllis på. Lillen fick följa med mig till jobbet eftersom ingenbarnvakt gick att uppbåda, han tröttnade rätt så fort så efter 1,5 timmar skjutsade jag hem honom och åkte sedan tillbaka till jobbet igen. Fick ytterligare 1,5 timmars arbete utfört innan jag kände mig tvungen att åka hem och laga lite mat. Idag stod det kycklingfilé, ris och sås på matsedeln och barnen smaskade i sig rejält. Inte ofta alla tre äter utan protester vill jag lova. Dags för mig att baka det sista, chokladbollar, enkelt och gott och lättsålt.

Var och handlade, blev två julstjärnor till mig och lördagsgodis till barnen. så nu känns det snart färdigpyntat hemma i huset. Har iof en drös julgardiner som ska strykas och sättas upp, men på det stora hela känns det ok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar