tisdag 25 november 2008

Frukost i lugn och ro

Är verkligen skönt att kliva upp i tid och få äta frukost i lugn och ro samtidigt som jag läser morgontidningen. Är faktiskt den enda stunden på dygnet jag är helt själv, tystnaden är verkligen total. Men även denna stund har ett slut, nu är det dags att väcka barnen en efter en och slussa in dom i duschen. Känner mig extra stressad idag eftersom jag måste hinna hämta min mamma och skjutsa hem henne till oss, servicetekniken kommer på fm och lagar vår ugn. Hallelulja skulle jag vilja säga, är ju trots allt fem veckor sedan den gick sönder och fyra veckor sedan han var här och lagade ugnen så gott det gick just då. Skulle ta en vecka att få hem ett nytt grillelement, men det brukar ju sälla vara som dom säger. Never mind, om den är hel när jag kommer hem så är jag nöjd och glad!