lördag 22 november 2008

Brr vad kallt det var

Har farit som en hettertetting hela kvällen och nästan frusit rumpan av mig, jaja jag vet kläder efter väder. Men vad gör man när man vill använda sin nya skinnjacka? Och till den måste man ju bara ha dom svarta stövlarna. Men men är huvudet dumt får kroppen lida =(
Blev iaf som så att jag åkte och hämtade syrran, parkerade bilen på hennes parkering och tog hennes bil till mamma. Där tog jag mammas bil och så körde vi den till vår privata bilmekaniker och parkerade den bredvid vår lilla Renault (som också inväntar reparation). In i syrrans bil och tillbaka till hennes parkering där jag tog våran bil igen. Full fart hem till min mamma igen för att hämta upp henne och hjälpa henne att handla. Hon halkade och bröt vänster överarm för snart tre veckor sedan och äntligen börjar vi se en förbättring, men än så länge behövs lite assistans från döttrarna för att få vardagen att gå ihop. När jag skjutsat hem mamsen var det äntligen hemfärd, fort in i garaget och in i värmen=)

Värmde lite mat till mig och lillen. Den största var på vift som vanligt och mellansonen på bio med en kompis. Så vi kunde sitta i lugn och ro och läsa tidningen för varandra. Är lite roligt för alla barnen läser morgontidningen och även Aftonbladet på nätet och förhoppningsvis fastnar ett och annat. Tände givetvis alla ljusen och hade det lite mysigt.

Lånade syrrans kamera och här kommer bilder från köket före inflyttning, efter inflyttning och efter rust...en viss förbättring kan tyckas...